Wat is de naam van een indoor speeltuin met een leeuw?

Er is een speeltuin tussen 2000 en 2015 falliet gegaan in numansdorp.
Dit was indoor. Met zijn kenmerkende leeuw(man/vrouw in pak) waar liedjes werden gezongen oa: tsi Ju wa wa wa.
Ik kan nergens info vinden. En wil graag weten wat de naam was van dit speelpark

een jaar geleden
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Dat liedje is overigens een standaard onderdeel van het speeltuin/recreatie repertoire dat je overal ( in varianten) kunt horen https://m.youtube.com/watch?v=XveIiC22DYI
Antoni
een jaar geleden
@Dk2000, misschien kan de gemeente Hoeksche Waard je helpen met informatie hierover. Numansdorp hoort tot de gemeente Hoeksche Waard. Mogelijk is er iets te vinden over de voormalige speeltuin in het gemeentearchief (of in het regionale archief als de gemeente daar haar oude documenten opslaat). Informeer eens bij de gemeente, zo raad ik je aan!

Antwoorden (1)

Dat was het overdekte kinderspeelparadijs Ballorig aan de Laurens Jzn Costerstraat. De speeltuin is trouwens niet gesloten, maar vanaf 1 december 2014 zelfstandig doorgegaan onder de naam Bal-Enzo.
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden