Mag een ststudentenkamer als een hotelkamer worden verhuurd?

Wij dachten een hotelkamer te hebben geboekt. Het zou hotel close2beach heten. Toen wij op het adres arriveerden, was er echter geen hotel te bekennen. Het bleek een studentencampus te zijn. Nergens was de naam van het zogenaamde hotel te zien. Als wij op booking.com ergens hadden gezien dat het een campus ipv een hotel was, hadden we waarschijnlijk niet geboekt.
Mag dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.7K
tinus1969
4 jaar geleden
Tsja, airbnb verhuurt ook kamers op het grensvlak huis-hotel. Waarom had je graag een hotel gewild? Waren er voorzieningen beloofd die je niet kreeg?

Antwoorden (1)

Dat hangt van de verleende vergunning af.
Kamers van Campus de Ruyter werden bijvoorbeeld illegaal verhuurd worden als hotelkamer.
Als de vergunning in orde is, mag een studentenkamer als hotelkamer verhuurd worden.
Vanzelfsprekend moet dit wel op de site bij de beschrijving van de accomodatie vermeld worden.
Toegevoegd op 08 juli 2019 10:56: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het gaat over dezelfde campus.
Maar zijn ze niet verplicht om te vermelden dat het een campus is?
Bedankt voor de info!
LeonardN
4 jaar geleden
Maar dan heb je het over de verhouding verhuurder vs. gemeente. De vraag gaat lijkt me meer over of de verhuurder naar de vrager een studentenkamer als een hotelkamer aan mag bieden. (ongeacht of er nu een vergunning is voor verhuur). De verhuurder op de link doet het netjes, die verhuren een kamer op een campus. Dus dan weet je als huurder waar je aan toe bent. Je beantwoordt de vraag:
Mag een studentenkamer worden onderverhuurd? De vraag is denk ik meer
Mag een studentenkamer aangeboden worden als zijnde een hotelkamer? (ook al is er een vergunning voor onderverhuur geregeld)
SimonV
4 jaar geleden
Aangevuld. Een hotel moet de accomodatie zo goed en accuraat mogelijk beschrijven. Daar hoort ook bij dat het een campus betreft.
De site meldt (nu) netjes:
Tijdens de academieperiode wordt Campus De Ruyter gebruikt als studentenaccommodatie voor de internationale HZ Universiteit studenten en tijdens de zomer is het opgezet voor de gasten.