Heeft iemand een tip om mijn dataverbruik te beheersen?

Ik merk dat ik buitenshuis als ik geen wifi heb een enorm dataverbruik heb. Een schatting is 300 MB per 24 uur terwijl ik alleen enkele berichten zonder foto met de Whattsapp verstuur. Is het mogelijk om alleen de data te gebruiken voor de berichten die ik daadwerkelijk verstuur en ontvang? Ik wil dus als het ware alles "on hold" zetten, behalve Whattsapp.

2 jaar geleden
in: Telecom
2.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Welke apps verbruiken verder allemaal data op de achtergrond?
Huje
2 jaar geleden
Behoorlijk wat, maar die wil ik niet wissen. Mijn wens is om ze "uit" te zetten buitenshuis, en alleen whattsapp buiten te gebruiken. Is dat mogelijk?
tinus1969
2 jaar geleden
Wat voor Apps zijn dat dan wel niet?
Ritsuka
2 jaar geleden
@tinus1969 dat vraag ik mij ook af. Ik heb al mn apps gewoon aanstaan, alleen veel notificaties uit, en gebruik hooguit 300 mb per MAAND.
Griffin
2 jaar geleden
iPhone of Android?

Antwoorden (2)

OpAndroid kun je dit doen via Settings -> Connections -> Data Usage -> Data Saver
Zet deze optie aan, en tik daarna op 'Allowed to use data while Data saver is on'
Hier kun je precies zeggen welke apps WEL data mogen gebruiken, in jouw situatie alleen Whatsapp.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Je kunt naar het dataverbruik per app kijken en de app die veel gebruikt uitschakelen.
Dit instelling hiervoor is per merk verschillend:
https://blog.phonehouse.nl/lifestyle/internetverbruik-per-app-bepalen

Daarnaast kun je het automatisch downloaden van afbeeldingen in WhatsApp uitzetten. Ga hiervoor in WhatsApp naar Instellingen > Chatinstellingen > Media Automatisch Downloaden.