Hoe komen scammers aan je nummer?

Al enige tijd hebben we last vaan een Brits nummer die ons constant belt. We nemen natuurlijk niet op maar ik begin me toch af te vragen; Hoe komen die scammers nou aan je nummer? Ik weet zeker dat mijn nummer nergens op het internet publiek staat en heb het ook nooit verteld aan mensen die ik niet goed ken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telecom
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die nummers worden gewoon random gebeld, maak je niet druk. Bij iemand met een Indiaas accent gewoon niet ingaan op de voorstellen.
LeonardN
6 jaar geleden
Random? Zou het? Je bedoelt gewoon bruteforcen tot je een nummer hebt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Random? Zou het? Je bedoelt gewoon bruteforcen tot je een nummer hebt?"
Ja, ik had vroeger een zogenaamde 'scavenger dialer' op m'n Amiga en dan belde ik 's nachts zo rond de 10.000 nummers met m'n modem(zo'n 021 gratis reeks) en hing dan automatisch op na 2x overgaan (want mensen zijn 's nachts niet zo snel, en ik wilde de computers eruit filteren die met een modem antwoord gaven) en dan had je 's ochtends een lijst met welk nummer een computer was en welke een telex enz. Dit lijkt op zoiets.
tham
6 jaar geleden
Oplossing: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/privacy/ongewenste-anonieme-telefoontjes

Antwoorden (1)

Wat dacht je van de telefoongids?

https://www.detelefoongids.nl/jan%20verschuur/8-1/