ik heb mijn pin code 3 keer fout ingetoetst en nu moet ik mijn puk code intoetsen maar die weet ik niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
sterredag
13 jaar geleden
meestal staat die op het doosje waar je telefoon inzat. Neem aan dat je nu gelijk geleerd hebt dat je deze code goed bewaard :)

Antwoorden (5)

je moet de provider even bellen. Na controle van de persoonsgegevens mogen ze de puk-code aan je doorgeven

Toegevoegd na 1 minuut:
bij sommige providers kun je het zelfs online aanvragen

http://www.hi.nl/Klantenservice/Regel-t-zelf-bij-Hi/Pukcode-aanvragen.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je contact opnemen met de winkel waar de telefoon vandaan komt. Die kunnen jouw wel aan de puk code hepen. Eventueel via de telecom provider. Wel je legitimatie bewijs mee nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de winkel weet dit niet, provider bellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Kunmarie.
De provider is de 1e aangewezen instantie om u te
informeren en te controleren of het toestel niet in verkeerde handen is gevallen. Aan de hand van het verifieren van simkaart gegevens en persoonsgegevens
bestaat de mogelijkheid om u een puck code te geven
voor het unlocken van de gsm.
Bedenk dat met het geven van uw persoonsgegevens
uw identiteit vast staat.
Bedenk een goede pincode die u ook nog kunt onthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
puk code staat in de gegevens van je boekje die je altijd meekrijgt mocht je het nodig hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via de provider en soms staat de code op het plastic kaartje waar je voor gebruik de simkaart moet uitdrukken.