Is een mobiele telefoon zonder simkaart (gebruik alleen de wekkerfunctie) ook schadelijk op de nachtkastje?

In verband met straling enzo.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.7K

Het beste antwoord

Een mobiele telefoon zonder SIM-kaart is precies even onschadelijk als een mobiele telefoon met SIM-kaart.

Wanneer je je telefoon aanzet, zal hij even naar het beste netwerk gaan zoeken.

Daarna straalt de telefoon niet - waarom zou hij ook? De meeste telefoons kijken elke vier uur even of het netwerk er nog is, en laten het netwerk weten dat de telefoon er nog is. Dan zendt de telefoon gedurende twee of drie seconden even een signaal uit.

Twee tot drie seconden, eens per vier uur - dat is echt helemaal niets om je zorgen over te maken.

Toegevoegd na 5 minuten:

Ik wilde een uitleg toevoegen, maar bedacht me dat ik die al eens had gegeven. Daarom heb ik een Bron toegevoegd waar je mijn uitleg kunt lezen - zie hieronder.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

nee hoor, volgens mij zijn dat allemaal fabeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de telefoon in de Flight mode zet niet. anders zal hij toch altijd naar netwerken blijven zoeken, wanneer je gsm aan staat.

Toegevoegd na 4 minuten:
en voor het zoeken naar netwerken wordt de radio functie van je telefoon gebruikt, dus een zeker niveau van straling is dan zeker aanwezig. of het schadelijk is of niet, daar zijn de geleden nog niet helemaal uit. en je telefoon zoekt ook zonder simkaart naar netwerken. hoe zou je anders op elke willekeurige telefoon zonder geldige simkaartt of zonder goede pincode naar 112 kunnen bellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat zoeken naar een netwerk is maar even: bij het aanzetten, en vervolgens elke vier uur even een paar seconden. Dan straalt je mobiel heel eventjes - verder niet.
De straling die van een mobiel af komt is niet sterk genoeg volgens mij om schade aan te kunnen richten..
Het zou wel je slaap beetje kunnen verslechteren ( dit had ik ergens gehoord).
Maar als je hem op vliegtuigmodus zet dan zal die waarschijnlijk geen signalen meer afgeven / opvangen denk ik:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een telefoon die geen contact met een netwerk maakt, straalt niet.

Een telefoon gebruiken als wekker is al sowieso niet gevaarlijk, maar zelfs als je heel paranoïde bent over de vraag of je telefoon zomaar periodes lang contact met een netwerk maakt: zonder simkaart zou hij niet eens weten met welk netwerk hij contact zou kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mobiel op je nachtkastje is met en zonder SIM-kaart volkomen onschadelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met of zonder simkaart, dat maakt niets uit.
Straling zal hij altijd geven. Of het schadelijk is voor de gezondheid, daar heb ik mijn twijfels over.
Er komt al zoveel door de lucht dwars door alles heel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het hele punt niet... in de ene toestand zal hij meer straling uitzenden en ontvangen dan de andere keer maar er is sowieso toch nog nooit iemand dood gegaan van mobiele straling?