Waarom is de iphone zo populair?

Ik weet dat voor de meeste dingen die ik hieronder noem programma's of andere truuks beschikbaar zijn, maar het is toch belachelijk dat het niet standaard is?

Waarom is die Apple iphone zo populair, als ik hem vergelijk met mijn vorige telefoon een sony erricsson k800i ontbreekt er echt veel functionaliteit en ook software op dit dingetje.

Met een iphone kun je niet: mms-en, blue-toothen, geen smileys of animcons toevoegen in sms, je smsjes niet forwarden, (tot de vorige firmware kon je niet meerdere mensen tegelijk sms-en) video's opnemen, de kwaliteit van de camera is lager 2Mpixels. je kan smsjes niet annuleren nadat je per ongeluk op send drukte.

Ik kan mijn mp3s niet afspelen wanneer ik hem aan de computer op de zaak hang, laat staan mn foto's eraf halen.

Waarom worden deze nadelen nooit genoemd? Wel leuk hoor dat iBeer maar mist dan niemand deze functionaliteiten en mogelijkheden?

En ook de logica laat te wensen over, kijk maar eens hoeveel handelingen je moet doen om een niew tabblad in de browser te openen.
Probeer maar eens een foto toe te voegen in een emailtje nadat je op reply drukte en zo zijn er nog wel een paar,..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Het beste antwoord

Het feit dat 'de anderen' kennelijk jouw argumenten niet zien kan van alles betekenen.

Waarschijnlijk dat voor hen jouw argumenten niet gelden.

Of dat voor hen andere argumenten gelden die jij niet ziet.

En in elk geval dat ze anders gewogen worden. Dat staat vast, want het feit van marktaandeel blijft een feit.

Als je kortzichtigheid bij anderen vermoed, is vaak je zicht wat beperkt...
Veel leuker dan je te verbazen over die voor jou 'onlogische' populariteit, is eens te proberen hem te VERKLAREN.
En niet te snel klaar zijn he:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hippe imago van Apple draagt natuurlijk heel erg bij aan de populariteit van de iPhone. Het is niet alleen een gadget en een gebruiksvoorwerp, het is ook een enorm statusgoed. Verder staat Apple uberhaupt bekend om het gebruiksgemak van haar apparaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar je hebt zelf dus wel een iPhone? Vind je de bediening niet super soepel werken, en het touch screen, dat werkt stukken beter dan andere pda's. Verder worden de opties die jij net noemde allemaal beschikbaar bij update 3.0

Er zijn eigenlijk 3 dingen: functionaliteit, bediening en looks. de iPhone scoort heel hoog bij de laatste 2, alleen de eerste eigenschap mist hier en daar wat dingen ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iphone-eigenaar kan ik je verzekeren dat niets van de hype over de iphone is overdreven. Hij is nog nooit gecrasht, de bediening is geweldig eenvoudig (ook mijn opa begreep hem meteen), er zit nog steeds geen krasje op en last but not least: je kan er dankzij de multitouch aanzienlijk makkelijker mee internetsurfen dan ieder ander toestel. Het feit dat Safari mobile veruit de meest gebruikte mobiele webbrowser (maar niet de meest verspreide) is, spreekt boekdelen...

Toegevoegd op 18-05-2009 18:07:29
Maar eigenlijk is de hoofdreden waarom ik een iphone heb dat ik al jaren een Mac-gebruiker ben en deze telefoon veruit het nauwste kan samenwerken met de Mac. Een Mac-gebruiker kiest juist om die reden eigenlijk automatisch voor een iPhone.