Krijgen alle Android telefoons een Mini-B USB aansluiting?

De T-mobile G1, Vodaphone HTC magic, Samsung i7500 bschikken over een mini USB poort. Zal dit standaard onder android toestellen worden?
De GSMA is er al mee bezig dit voor 2012 te realiseren.

Mijn vraag gaat specifiek over een mini-b usb poort op het toestel dat android draagt. Voor dataoverdracht en opladen van de batterij. Op het moment is er per merk, per model, per type een andere aansluiting om data over te dragen en op te laden. Tot dus ver hebben deze drie telefoons zich aan de mini usb regel gehouden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (3)

Op dit moment is USB de standaard voor aansluitingen tussen PC en randapparatuur. Dus tenzij de android direct via een draadloos netwerk met je PC gaat communiceren zal een USB een standaard aansluiting zijn die je er op wilt hebben. Ik ge er vanuit dat het dus standaaard gaat worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vergeet een groot aantal Nokia, Samsung, LG etc. toestellen die al een aantal jaar een mini-USB aansluiting hebben...

Of dat dit de regel wordt hangt af van het grote aantal merken. Er worden nu al telefoons ontwikkeld die met één en dezelfde oplader kunnen worden opgeladen. De mini-USB is er ook al een aantal jaar. En deze zal er niet voor niets zijn...

Het is gewoon heel simpel: Ieder toestel dat over internet beschikt zal over een mini-USB beschikken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onlangs was dit nog in het nieuws. In de Europese Commissie werd er geklaagd dat er bij een nieuw merk of type telefoon telkens weer nieuwe laders en andere accessoires moeten worden aangeschaft.

Er is toen afgesproken dat - omwille van het milieu en onnodige kosten - alle nieuwe te verschijnen telefoons vanaf 2012 uitgerust moeten worden met een micro-USB-aansluiting.