Is het enigzins mogelijk om een puls te verzenden via een mobiele telefoon?

In het boek 'Mobiel' van Stephen King wordt er een psychologische puls uitgezonden. Hoe realistisch is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Mobieltjes zijn ontworpen om geluid over te zenden. En dan niet alle geluid, maar alleen geluiden in een heel beperkte frequentieband - een smalle band, net breed genoeg om spraak verstaanbaar over te brengen.

Verder kan een mobieltje SMS-jes overbrengen, enkele technische gegevens over zichzelf en het netwerk, en het telefoonnummer van zichzelf of van degene die belt.

Iets anders dan deze dingen kan een mobieltje niet overbrengen. Daar is het niet voor ontworpen.
Cryofiel