Philips telefoon blijft rinkelgeluid maken na plaatsen in standaard, hoe verhelp ik dat?

Al jaren hebben wij thuis op vier plaatsen een Philipstelefoon die je uit een standaard kunt nemen. Één hiervan vormt de basis hiervan en die staat op de eerste verdieping.

Wanneer men beneden op de begane grond het toestel na een gesprek terugplaatst kan de telefoon kortdurend een kort rinkelgeluid maken. Dan weet je dat het toestel goed is weggezet.

Zonder enige aanwijsbare reden blijft het toestel nu sinds vandaag dat rinkelgeluid produceren. We worden er gek van. We hebben het toestel uit het stopcontact gehaald maar daarna begon het euvel opnieuw. Ook hebben wij de batterijen verwisseld maar ook dat deed het geluid niet verdwijnen.

Op de display staat bovenaan links van het midden een symbooltje dat knippert. Het is onduidelijk wat dit symbooltje voorstelt. Zie de foto. Of het knipperen van dit symbooltje iets met het geluid heeft te maken weten we niet.

Hopelijk kan iemand ons helpen. Heel veel dank!
PS
Ik wilde een video toevoegen maar dat lukt mij helaas niet.
Het geluid dat blijft doorrinkelen is hetzelfde geluid als wanneer het toestel in de houder wordt geplaatst maar dan gaat het alsmaar door. Bij resetten zijn we alle nummers kwijt. Het zou ook aan het toestel zelf kunnen liggen.

Picture for question
6 maanden geleden
in: Telefoons
fremar
6 maanden geleden
Over welke telefoon (naam+ nr bv) gaat het?
alexis
6 maanden geleden
Philips CD 565 ref. CD56538(of B)/22 model CD 565 TRIO

Antwoorden (1)

Zou je kunnen doen:
U kunt de telefooninstellingen opnieuw instellen
op de oorspronkelijke fabrieksinstellingen.
1 Druk op menu.
2 Selecteer [GEAVANC.INST] >
[RESETTEN] en druk op [SELECT] om
te bevestigen.
» Op de handset wordt een verzoek om
te bevestigen weergegeven.
3 Druk op [OK] om te bevestigen.
» Alle instellingen worden opnieuw
ingesteld.
» Het welkomstscherm wordt
weergegeven.
6 maanden geleden