Waarom flikkert het scherm van mijn smartphone als ik bel?

Als ik telefoneer met mijn smartphone begint het scherm vaak donker te worden als ik het wil aanraken. Dat gebeurt niet als ik de oproep op volledig scherm laat maar wel als ik dit scherm minimaliseer om bv mn kalender te raadplegen of een mail op te zoeken. Ik krijg het gesprek dan ook bijna niet meer op volledig scherm gezet omdat het aldoor donker wordt zogauw ln vinger dichterbij komt.
Super vervelend.
Wat is hiervan de reden?

8 maanden geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Waarschijnlijk kom je met je vinger in de buurt van de sensor bovenin het scherm die registreert wanneer je je telefoon bij je oor houdt als je belt. Als je je telefoon bij je oor houdt, hoeft het scherm geen licht te geven want dan kun je er toch niet op kijken.

Het kan zijn dat die sensor alleen werkt als je je telefoon rechtop houdt. Probeer volgende keer eens om je telefoon horizontaal te houden of gewoon op tafel te leggen. Werkt dat niet, zoek dan in je instellingen of en hoe je die automatisch-oor-herkenning uit kunt zetten. Het is per merk en type telefoon verschillend hoe dat werkt (en hoe het heet in je instellingen)
8 maanden geleden
liveisgreat
8 maanden geleden
och zo simpel, ik bekijk het. dankjewel.