Bevindt de gyro/magneticsensor van de S8 zich op hetzelfde onderdeel als de proximity/light sensor flat cable?

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S8 waarvan na waterschade, de lightsensor en proximitysensor niet meer werken. Mijn gyro/magneticsensor (om de telefoon bijv. in portrait modus te kunnen gebruiken) werken ook niet meer.

Ik wil de proximity/lightsensor unit (een klein moederbordje) zelf vervangen. Maar heeft iemand een idee of die gyro/magneticsensor ook op dit onderdeeltje zit? Op internet kan ik over die gyrosensor voor de S8 namelijk weinig vinden.

Die gyro/magneticsensor wordt dus gebruikt om de telefoon te kunnen tilten (axis).

2 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Nee, de 6-Axis sensor bevindt zich naast de front camera en wordt aangeduid als U408 in het plaatje hieronder, daarnaast zit nog een barometrische sensor, en gyro voor camera stabilisatie. Het onderdeel U408 kun je alleen met een reflow station eraf halen, en weer een nieuwe solderen, deze onderdelen worden niet los verkocht en moet je van een donor board afhalen, geen klus voor de beginnende handig harry.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Anthony4280
2 jaar geleden
Dat is een verhelderend beeld. In één klap duidelijk. Ik zal op een later moment nog een factory reset proberen uit te voeren, maar ik vrees dat dit een hardwarematig probleem is door de waterschade. Dan blijft het bij het vervangen van de proximity/light sensor. Dank voor je reactie!