Kan ik mijn gebarste gsm laten herstellen met coolblue Carry-in garantie of niet?

Mijn gsm (samsung galaxy A40) is gebarsten.
Ik heb van coolblue en Carry-in Garantie.
Kan ik mijn gsm dan laten herstellen met garantie of niet?

3 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Nope. Zal onder gebruikers schade vallen.

Antwoorden (2)

Je hebt geen garantie op gebruikersschade. Op de Coolblue website geven ze deze omschrijving:
"Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?
Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop gooit, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet."
3 jaar geleden
Veel Samsungtoestellen vertonen soms spontaan een barst. Als dat hier ook het geval is, zegt dit bedrijf:
“U kunt uw toestel aanmelden bij onze service partner via https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/ en er voor kiezen om uw toestel inclusief cover te laten ophalen of te versturen. Het toestel wordt dan onder garantie hersteld. Bovenstaande geldt indien er geen gebruikersschade wordt geconstateerd.”

In veel gevallen constateren ze toch gebruikersschade, incidenteel wordt het toestel gratis gerepareerd. Moderne toestellen zijn met indicatoren uitgerust, die onder meer hoge G- krachten meten. Als dit door de servicedienst uitgelezen wordt, is het toestel gevallen. Dat valt niet onder de garantie.
SimonV