Verzet mijn telefoon zelf de klok naar wintertijd?

Want ik weet nu niet of ik hem moet verzetten of niet, en als ik het dan wel doe dat ik dan het ritme verstoor of whatever

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telefoons
4.2K
Reddie
4 jaar geleden
Je zit nu kennelijk in een browser. Ergens staat daar de juiste tijd. Vergelijk de tijd op je telefoon met de tijd op je scherm.

Antwoorden (2)

Ja, dat gebeurt midden in de nacht. Je kan het altijd checken op een analoge klok. Die loopt (bij overgang naar wintertijd) een uur later. Die moet je uiteraard zelf verzetten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vannacht om 02.59 AM keek ik naar mijn monitor en zag de tijd verspringen naar 02.00 AM duidelijk geval van pc doet het zelf.
Mijn mobiel doet het niet zelf omdat ik het ingesteld heb op niet automatisch aanpassen. Daar ligt dus het antwoord. Afhankelijk van hoe je zelf je telefoon hebt ingesteld, automatisch aanpassen ja of nee.

Als je nog steeds zomertijd hebt, kan je de tijd handmatig een uur verzetten en verder bij instellingen automatisch aanpassen in JA veranderen.
Bij een eenvoudige klok kan je wel het ritme verstoren, een smartphone of mobiel is simpel te verzetten.