Waarom zou het slecht zijn je mobiel 's nachts aan te laten staan?

Mijn oma begon daar laatst over, toen ik bij haar logeerde wilde ze per se dat ik m'n mobiel uitzette toen ik ging slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K

Het beste antwoord

Ja, dat kan slecht zijn. Dat is ook daadwerkelijk aangetoond. Je slaapt er merkbaar slechter van.

Dat komt *niet* door de "straling" van je mobieltje, ondanks dat dat vaak wordt beweerd. In werkelijkheid straalt een mobieltje dat op stand-by staat namelijk helemaal niet.

Het blijkt echter dat het *weten* dat je zou kunnen worden gebeld, of dat je een SMS-je zou kunnen krijgen, je onbewust uit de diepe slaap houdt. Enkel en alleen door dat effect slaap je dus korter en minder diep.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat is was voor het geval je wakker werd gebeld, gesmst of gemailt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien omdat mensen tegenwoordig ook wel eens onbereikbaar mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je oma zou zich zorgen kunnen maken over straling. Maar verder zijn er geen redenen waaromje de telefoon uit zou moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je met rust moet gaan slapen. Dat je 's nachts niet opeens wakker wordt.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwege de straling van je mobieltje. hou m maar ns in de buurt van een telefoonbeantwoorder, die begint dan spontaan te murmelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je oma een erg gelovig of spiritueel iemand?

In dat geval zal zij waarschijnlijk geloven dat je tijdens je slaap uit je lichaam treedt en astraal gaat reizen.
Hierbij zal ze ook geloven dat je gevoeliger bent dan normaal en dat electrosmog je meer kan schaden dan wanneer je wakker bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oma weet zeker dat je het mobiel dan eerder op moet laden en dat kost extra centjes! Dus puur uit zuinigheids overwegingen.