Waarom laadt mijn vaste telefoon niet meer op?

Ik heb een Philips M330 draadloze huistelefoon, recentelijk overgenomen via MP. De batterijen die er in zaten laadden niet op (ouderdom dacht ik) dus ik deed er oplaadbare batterijen in die ik nog had liggen die ik succesvol kon opladen en waarna ik de telefoon kon gebruiken. Laatst echter waren de batterijen plotseling leeg terwijl hij constant in het basisstation had gestaan. Ik heb toen van alles geprobeerd van andere batterijen tot opladen met een externe oplader maar de telefoon blijft aangeven dat het batterijlevel 1 blokje betreft en valt dus op een gegeven moment ook uit. Ik had ook al in de handleiding gekeken en daar staat dat je eventueel de contactpunten schoon kan maken met een vochtige doek, dit heb ik gedaan: geen resultaat. In een andere vraag: https://www.startpagina.nl/v/telecom/mobiele-telefonie/vraag/456400/vaste-telefoon-siemens-laadt-kennelijk las ik dat je eventueel de contactpunten met spiritus kan reinigen, kan het ook met een ander dergelijk middel of moet het persé met spiritus?

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb het inmiddels geprobeerd met alcohol en fijn schuurpapier maar dat heeft nog niks opgeleverd. Dasty en wasbenzine heb ik niet tot de beschikking. Ik zal eens contact zoeken met de verkoper.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
10K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zijn je oplaadpuntjes vervuild. Rook je?
Schuren is het beste maar een spuitje Dasty of wasbenzine kan ook werken.
Voor de zekerheid kun je het allemaal doen.