Als je mobiel op de grond is gevallen, kan er dan ook wat aan de binnenkant kapot zijn?

Mijn mobiel is vandaag van ong. 1 meter op de grond gevallen (iPhone SE), maar zo van buitenaf is er niks te zien, geen barst o.i.d.. Zou het mogelijk zijn dat er wel wat aan de binnenkant kapot is gegaan? En zo ja, wat? Ik merk zo niks aparts, maar ben wel benieuwd of dat kan. Ik had er wel een flipcase omheen zitten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
31.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zolang het toestel het nog goed doet denk ik niet dat er wat stuk is. Het kan wel zijn dat er wat kleinen onderdelen los zij gaan zitten, maar zolang jij niks vreemd aan het toestel opmerkt ga ik er van uit dat het niet het geval is.

Antwoorden (5)

Natuurlijk kan dat; dat ding zit tjokvol met allerlei draadjes, sensortjes, chipjes en andere onderdeeltjes.

Google maar eens op "disassembly" of "dismantle" of zo, met het model in kwestie. Voor de jouwe bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=2pczEqPhioE

Nou zitten die dingen meestal wel vrij stevig in elkaar tegenwoordig en als je aan de buitenkant geen zichtbare schade hebt zou ik niet heel bang zijn voor schade aan de binnenkant. Controleer in ieder geval of alles dat je veel gebruikt het nog netjes doet, of als je er een goede verzekering bij hebt laat 'm dan eventueel controleren als je twijfelt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan helaas wel gebeuren, het ligt er aan waarop hij valt (welk deel) en met welke snelheid / kracht. Maar meestal overleeft een apparaat de klap zonder iets aan de binnenkant beschadigt te hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeker dat dat kan! Ik heb nu net 2 weken ongeveer een nieuwe mobiel omdat mijn vorige mobiel ook 'van binnen' kapot was gegaan. Ik had ook geen barst in mijn scherm maar er zat een witte waas overheen en een linkerdeel van het scherm was helemaal wit :/ Oppassen dus!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan zeker, ik heb mijn mobiel laatst zo laten vallen dat het scherm vanbinnen kapot ging.. Heel het scherm werd blauw, en steeds donkerder.. Niet meer te gebruiken dus. Als ik jou was zou ik uitkijken en voorzichtig doen. Een telefoon kan na 1x vallen al lichte schade hebben, maar nog niet zichtbaar (bv klein scheurtje) Maar als je m dan nog een keer laat vallen, echte schade hebben..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heb laatst ook mijn mobiel laten in eerste instantie nik saan de hand ( netzoals bij jou )
maar 2 weken later werd mijn scherm plotseling zwart en bleek het lcd te zijn