Moet ik me Samsung Galaxy S7 Edge apart instellen voor een nl-alert bericht te ontvangen ?

Ik weet ook niet of NL Alert op 4G werkt. Op de site van Nl-alert dat alle toestellen vanaf 2012 automatisch ingesteld voor nl-alert bericht en volgens mij is dat niet waar

Toegevoegd na 2 dagen:
Mijn instellingen zie ik dit Zie foto bij mijn S7 Edge

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1.5K

Antwoorden (1)

Het werkt ook op 4G. Je moet je toestel zelf inatelle voor NL Alert. Hier staat hoe: http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/samsung.aspx

Er staat inderdaad dat het automatisch ingesteld hoort te zijn, maar dat spreekt mijn ervaring tegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn S4 (model uit 2013) blijkt wel goed ingesteld te zijn, want kanaal 919 staat al onder de instelling 'Infoberichten' in de berichtenapp. Zo kun je ook controleren of het bij jou ook al is ingesteld.