hoe omzeil ik het relaying van de KPN waardoor ik niet kan mailen in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K
Thecis
7 jaar geleden
VPN aanleggen naar je eigen server. Vanuit daar werken
Remote desktop naar een server bij je thuis.

Antwoorden (1)

Het zou geen verschil mogen maken of je in het buitenland zit of niet. Ik neem aan dat je probleem wordt veroorzaakt doordat je niet rechtstreeks verbonden bent met het KPN-netwerk. Dat zou je in Nederland ook kunnen overkomen wanneer je via een andere provider internetverbinding hebt omdat je bij iemand op bezoek bent bijvoorbeeld.

Je kunt dit dan oplossen door gebruik te maken van Authenticated SMTP.
In je accountinstellingen moet je dan onderstaande invullen:
Server: mail.kpnmail.nl
SSL: TLS aanvinken (iOS: SSL) (Android: STARTTLS/TLS alle certificaten)
Poort: SSL/TLS poort 587
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
Wachtwoord: KPN wachtwoord

Op de supportpagina van KPN is meer informatie te vinden.