ik word vaak gebeld door een vreemd nummer en als ik opneem hoor ik niks wat is dit ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
3.9K
Amadea
7 jaar geleden
Ook niet als je even wacht? Mijn ervaring is dat het dan een callcenter is. Die gaan niet wachten tot iemand heeft aangenomen, maar kiezen achter elkaar door telefoonnummers van optionele klanten. Pas als ze zien dat jij de hoorn van de haak hebt schakelen ze naar jou door. Dan hoor je even een klik en dan steken ze hun reclame af.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het een callcentrum is staat er in het venster "buitenlijn"
Zie je een vreemd nummer, gewoon opnemen en gelijk afbreken. Natuurlijk niet uit nieuwsgierigheid terugbellen. Dit gedoe steekt iedere keer weer ergens de kop op. Laat je niet gek maken door verhaaltjes dat het hoge kosten met zich meebrengt, als je gelijk afbreekt is er niets aan de hand. Gewoon weg ermee. https://www.appletips.nl/waarschuwing-oplichting-door-vreemde-telefoonnummers-die-je-bellen/
Amadea
7 jaar geleden
Mijn vaste telefoon heeft geen venster en ook geen nummerherkenning.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea, Heb jij er nog eentje met een draaischijf?
TurfGraver
7 jaar geleden
Microfoon op mute en hoorn ernaast. Na verloop van tis geven ze het wel op. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verbinding zo kort mogelijk in stand houden is veel beter, dus opnemen en wegwezen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier ook nog een vaste lijn telefoon; prima.
Snap niet dat men uitgaat van een standaard smartphone. Is niet voor iedereen haalbaar of nodig zelfs.

Antwoorden (1)

Als het een callcentrum is staat er in het venster "buitenlijn" .
Heb je geen interesse als je een verhaaltje hoort, dan zeg je gewoon, geen interesse, goedendag en breekt het gesprek af. Die bellen echt niet meer terug.

Zie je een vreemd nummer, gewoon opnemen en gelijk afbreken. Natuurlijk niet uit nieuwsgierigheid terugbellen. Dit gedoe steekt iedere keer weer ergens de kop op. Laat je niet gek maken door verhaaltjes dat het hoge kosten met zich meebrengt, als je gelijk afbreekt is er niets aan de hand. Gewoon weg ermee. https://www.appletips.nl/waarschuwing-oplichting-door-vreemde-telefoonnummers-die-je-bellen/

Dit gebeurt al jaren, het bevreemdt mij dat het nog steeds niet bij iedereen bekend is.
Als je het nummer nog weet moet je het eens in Google intikken.
http://www.startpagina.nl/v/elektronica/telefoon-abonnementen/vraag/365714/gebeld-buitenlands-nummer
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/gebeld-door-nummer-met-22-44-neem-niet-op
Het +39 319 ..... is ook om de zoveel tijd actief. Gewoon laten gaan als je dit in de display ziet.
Aannemen en wegdrukken. Via de vaste telefoon weet men aan de andere kant gelijk dat er iemand thuis is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat ik al jaren denk is dat iemand wil weten of je thuis bent. Kan een bekende zijn, buren zelfs, maar ook een inbreker die op safe speelt. Werd vroeger ook voor gewaarschuwd. Zou er geen mogelijkheid zijn om alle 'geheime' nummers te omzeilen? Slimmer dan hackers te zijn.