Komt het wel eens voor dat een telefoonnummer dubbel is uitgegeven?

Stel zowel persoon A en B hebben een verschillende provider, maar het zelfde 06 nummer. Kan dat?

Toegevoegd na 17 minuten:
En maakt het nog uit of het van dezelfde provider is?

7 jaar geleden
in: Telefoons
5.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat kan niet. gaan er twee telefoons met het zelfde nummer af.
erotisi
7 jaar geleden
Nee , twee whatsappcontacten met hetzelfde nummer
liveisgreat
7 jaar geleden
met een 06 nummer weet ik niet (ken ik ook niet, wat is dat voor iets?) maar ik heb nog niet zo lang geleden bij Base een nummer aangevraagd dat door een computerfout een uur later ook aan iemand anders gegeven werd. het probleem heeft niet lang geduurd (ik kreeg altijd maar telefoons voor een zekere Kevin, en blijkbaar kreeg hij mijn smssen :-/);, maar het duurde wel even voor ik begreep wat er gebeurd was. Ik kreeg mijn oude nummer dan weer terug en dan duurde het weer lang voordat Base toegaf dat er iets mis liep.. Ik werd behoorlijk lang afgewimpeld, de technische dienst werkte niet, men kon niet aan het bestand, ik had betalingsachterstand (niet dus) enz...
Nadien is dat ruim rechtgezet, wel via de tussenkomst van Test-Aankoop, maar goed, Base is zeer klantvriendelijk gebleken in het rechtzetten van de fout.
In ieder geval: het kan, computers zijn ook niet onfeilbaar....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
met een 06 nummer weet ik niet (ken ik ook niet, wat is dat voor iets?) 04 nummer voor België is 06 voor Nederland. Jij kan dus ja als antwoord geven. Nee , twee whatsappcontacten met hetzelfde nummer @erotisi
Kan niet. Niet voor lang iig. Een 06 nummer moet een eenkennig nummer zijn. Bel maar vier keer naar dat nummer. Krijg je dan wie je hoopt dat je belt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan blijkbaar wel, maar is dan een enorme fout in het systeem, met ontzettende problemen als gevolg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier hebben we te maken met een derde partij naast de abonnee en de provider. En dat is Whatsapp. Wat het verhaal nog lastiger maakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Overigens, dat het gebeurt zou bizar zijn. Dat beide (zelfde) nummers allebei in jouw Whatsapplijst zouden staan is verder dan ongekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nummers worden wel gerecycled , kheb is een keer een nieuw nummer aangevraagd bij tmobile.
Kreeg op een gegeven moment belletjes van eneco dat ik nog een rekening open heb staan.
Blijkbaar was mijn telefoonnummer vroeger in gebruik door die persoon Dus ik denk niet dat er 2x een zelfde nummer wordt uitgegeven maar denk wel dat wanneer een nummer een bepaalde tijd inactief is hij verwijderd wordt en opnieuw gebruikt wordt oid
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Mijn broer heeft laatst via tele2 een vast telefoonnummer gekregen. Maar als je hem belde kreeg je mevrouw Jansen aan de telefoon, due dat nummer al 2 jaar in gebruik had via UPC. Uiteindelijk is zij afgesloten en heeft mijn broer dat nummer mogen houden. Dat nummer hoorde bij Tele2 en niet bij UPC. Mijn nichtje heeft hetzelfde gehad maar dan bij Alice. In haar geval kreeg ze een ander nummer. Bij mobiele nummers heb ik daar nog niet eerder van gehoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De grote vraag is volgens mij. Wat gebeurt er bij Whatsapp als je van SIM-nummer wisselt? Blijft Whatsapp dan wellicht je oude nummer weergeven? Wat nu als door een extreme toevalligheid de zijn nummer heeft opgezegd en de ander dat nummer na een paar maanden heeft gekregen? Vergezochte theorie..

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.
De OPTA kent netwerkaanbieders 06-nummers toe in blokken van 100.000 of blokken van 1 miljoen nummers.
Een netwerkaanbieder kan dus nooit het 06-nummer van een andere aanbieder uitgeven.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb geen bewijzen kunnen vinden dat een nummer door dezelfde provider dubbel is uitgegeven. De computersystemen accepteren normaliter geen tweede abonnee bij hetzelfde nummer.

Een nummer wordt wel na een bepaalde tijd opnieuw uitgegeven. Deze periode ligt doorgaans tussen de drie en negen maanden. Bij KPN bestaat er geen termijn, wat betekent dat een telefoonnummer dat vandaag vrijkomt, eventueel morgen alweer uitgegeven kan worden.
SimonV