hoe kan ik me tablet het beste beveiligen tegen aflezen van me wachtwoorden en malware en zo alls ik op een openbare wifi spot zit??

Ik heb een Samsung Galaxy Tab S 2 ik zit wel eens op een wifispot zo alls van kpn de plus Albert heijn en zo ik heb wel op me tablet avg pro en Malwarebytes Anti Malware geïnstalleerd is dit verdoende ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Anti-mallware en het aflezen van wachtwoorden zijn twee verschillende dingen. Dat mallware wachtwoorden kan stelen heeft niets met openbare wifi-spots te maken, dat kan evengoed thuis op een beveiligd netwerk. Als je niet wilt dat je wachtwoorden gelezen worden(immers gaat het verkeer onversleuteld de lucht door op zo'n gratis hotspot) zou je een VPN tunnel naar je huis kunnen opzetten waarnaar al je internetverkeer omgeleid wordt, echter ben je dan nog steeds kwetsbaar voor de 'man-in-the-middle' (Grapjassen met een eigen wifi-spot die hetzelfde SSID hebben als de 'betrouwbare openbare wifi-spot die als tussenpsersoon fungeren naar het internet, en daarbij al het verkeer kunnen onderscheppen)