welke telefoons waren verboden in Nederland?

Ik weet nog dat vroeger de nokia 8250 verboden was in nederland maar weet niet meer waarom het zo was.. Weet iemand dat mischien? Of welke telefoons waren verboden in Nederland en waarom?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Nokia 8250 is nooit verboden geweest.
Er is nog nooit een telefoon verboden als ie maar is goed gekeurt.
Als een telefoon niet is gekeurt komt ie zoiezo niet in de handel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
@Adrie88 wanneer was dat dan. Was de telefoon wel al in Nederland op de markt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Adrie, die link die je geplaatst hebt is van een forum dus niet te controleren of het echt zo is. Bovendien zijn er ook mensen die zeggen dat die telefoon op verschillende plaatsen in Nederland te koop was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb maar even gegoogled maar een 8250 is een aangepaste versie van de 8210 bedoelt voor de Aziatische markt.
Dus is hier officieel nooit uitgebracht daarom is ie zeldzaam niet door een verbod
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Adrie88 Mensen vertellen zoveel. Dat iets ergens niet verkocht werd betekent niet dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een aangepaste 8210 dus logisch dat ze op mekaar lijken.
Een fabrikant gaat zijn eigen modellen niet verbieden omdat ze op elkaar lijken
Telefoons met een (te ) sterk zendvermogen . Uit de tijd dat je nog een antenne in je auto nodig had en de frequenties nog niet optimaal waren . Was er een maximale uitzending beperking . En ! Telefoons die met een knop om te draaien ook sterke portofoons werden en ja daar moet je een vergunning voor hebben in nl . ( dus dan was het tevens een marifoon , portofoon, walkie-talkie ) in de USA waren die wel te koop .