Hoe krijgt HI het voor elkaar 300 stopcontacten te plaatsen zonder dat er stoppen springen?

Vraag is dus, stel er worden 300 stopcontacten gebruikt. hoe krijg je dit voor elkaar? Een oplader verbruikt 1 ampere, als er 300 opladers in gebruik zijn, zou dat 300 ampere zijn, hoe krijg je dit voor elkaar...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Die 1 ampere die je noemt is wat overdreven (dat is 230 watt).

Bij een oplader voor een telefoon moet je eerder denken aan 5 à 10 watt.
Stel dat het 10 wat is, dan kan je daar op een gewone huis tuin en keukenstop van 16 ampere wel 16*230/10 = 368 opladers op aansluiten.

Het geschetste probleem is dus niet aanwezig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het niet dat een omvormer van een telefoon (de adapter) 1 ampere levert? dus dan zou het stopcontact na 16 stekkers er toch uit springen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.allekabels.nl/usb-lader/4508/1196134/usb-thuislader-1000-ma.html hierbij voorbeeld, 1.000 mah
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vermogen: 7.5W max
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die laadstroom is aan de secundaire kant (5V dus).
Aan de 230V (voor gemak) kant is dit dan iets van 33 mA.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dus als ik via 1 stopcontact nog eens 300 stopcontacten verbind, daar enkel opladers van iphones aan hang, klapt er geen enkele stop? sorry dat ik dit zo vraag, ik ben duidelijk geen technieker...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt. Er klapt dan geen enkel stop.
Totdat je er meer aan hangt (aan de groep waar die stopcontact aan hangt, want zal wel niet de enige stopcontact op die groep zijn) dan 16A.