Hoe kan ik contoleren of mijn I-phone wel echt is?

Ik wil een losse I-Phone kopen via internet maar zijn deze echt ? Of moet ik daar ergens opletten wanneer ik deze via b.v.marktplaats kopen wil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Je kunt op voorhand het imei nummer van het toestel controleren, deze is 15 cijfers en begint met 011 of 012 (in ieder geval met 01 meeste andere toestellen beginnen nu met 35.

Je kunt ook op de site van apple bij service, daar het imei nummer invullen, zie je gelijk wanneer deze voor het eerst is aangemeld in itunes, en dan ook tot wanneer de garantie loopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal zullen ze wel echt zijn, maar pas op voor mensen die adverteren met een belachelijk lage prijs!
Geloof niet in sprookjes!
Een goede Iphone kost best geld, dus heb dit er dan ook voor over. Als je een goede aanbieder zoekt in de regio Utrecht kun je een pb sturen, ik heb er ook vaak telefoons gekocht, en de prijzen zijn zeer redelijk. Opsturen doen ze niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog niet gehoord dat er valse in omloop zijn.
Ze zullen eerder gestolen zijn dan denk ik als dat ze worden nagemaakt.

Maar ook niet elke iphone is gestolen natuurlijk die te koop staat, je kunt ook even om het imei nummer vragen en deze checken bij de politie. Deze code hoort bij een mobiel en is uniek,deze staat bij je batterij.

Je kunt ook eventueel een aankoop bewijs vragen, desnoods een bankafschrift waar deze betaald is, maar ik weet dat er een levendige handel in is omdat niet iedereen even tevreden is over het gebruik van iphones.