Kan resterend saldo prepaidkaart op telefoon niet meer per sms opvragen, hoe kan dit?

Sinds enkele weken werkt *101# (saldo beltegoed per sms opvragen) opeens niet meer op mijn Samsung B3410 telefoon. Ik kan dus mijn beltegoed via een sms niet meer opvragen. Het betreft hier een prepaid telefoon.
Ik heb geen enkele instelling veranderd en hij is ook niet gevallen of iets dergelijks.

Ik ben hiervoor naar een KPN winkel geweest en de medewerker zei dat mijn telefoon kapot was.
Ik trek dit sterk in twijfel! Hij wilde me ook niet verder helpen. Ik moest volgens hem gewoon een nieuw toestel kopen.
Erg slechte service van KPN, daar dit een servicewinkel betrof.

Kan dit echt aan mijn toestel liggen of zou dit zomaar bij Hi kunnen liggen?

Er werd namelijk al eens eerder gezegd dat een (andere) service aan mij toestel zou liggen en later bleek het bij Hi te liggen. Ik vertrouw dus niet meer op de informatie die medewerkers geven.

Heb ditzelfde (verkeerde informatie) ook al eens bij mijn bank gehad en het probleem lag volgens hen ook aan mijn telefoon, maar bleek achteraf ook bij de bank zelf te liggen.

Welke stappen zou ik het best kunnen ondernemen en ligt dit wel aan mijn telefoon?

Ik heb deze vraag ook op het Hi-forum geplaatst maar daar duurt het eeuwen voordat je antwoord krijgt, als je dat al krijgt.

Alvast bedankt voor het lezen van dit topic.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ik heb je vraag gelezen, wat vervelend. En heb me de 20 minuten daarna suf gelezen op het web.

Ik lees dat er telefoons zijn die *101# niet ondersteunen, vandaar dat medewerkers die verklaring aanhalen en zeggen dat het aan de telefoon ligt.

Oplossing, voor het zover nog niet opgelost is..

Aangezien hi binnekort kpn gaat kun je naast *101# ook proberen: *106#. Deze is van kpn.

Je kunt je prepaidkaart even in een andere telefoon doen(bij die aardige medewerker van de kpnwinkel) om dan *101# te proberen. zo kom je erachter of het aan je toetsel ligt.

Ik lees ook dat je 1244 kunt bellen en saldo kunt opvragen.

Maar als laatste: download 'prepay' app in de playstore en via wifi kun je even inloggen oid en je ziet tegoed. Kost eerst wat moeite maar daarna net zo makkelijk.

Doeii

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik laat nogal wat woorden weg, sorry:(