Als ik overstap van mobielprovider gaat mijn abonnement dan gelijk in?

Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement(Ben) en zit in het begin van de maand, maar heb door een foutje al mijn internetbundel verbruikt. Ik wil tevens ook overstappen met nummerbehoud. Maar vraag me nu af of ik dan binnen dagen van mijn nieuwe abonnement gebruik kan maken (en dus voor deze maand dubbel betaal, wat ik dus wil) ipv de hele maand uitzitten bij Ben. Zodat ik weer kan mobiel kan internetten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Powergen
9 jaar geleden
Volgens mij gaat het bij je nieuwe provider meteen in zodra jouw contract bij je oude provider is opgeheven. Met nummerbehoud kan het volgens mij wel een dag langer duren, omdat je natuurlijk maar via 1 provider kan bellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zodra jouw contract bij je oude provider is opgeheven. Ja en wanneer heffen ze dat contract op? Doen ze dat gelijk als je overstapt of wachten ze tot de maand is afgelopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal heb je wel een Maand opzegtermijn bij je oude provider. Als dit niet zo is dan heffen ze het aan het einde van de maand op.

Het beste antwoord

Het werkt alsvolgt. Bij je Ben abonnement zit een opzegtermijn van 1 maand (je nummer is dus nog 1 maand van Ben). Als je vandaag opzegt (12 februari) dan kan op 12 maart je nieuwe abonnement ingaan, met behoud van je nummer.

Normale situatie:
Als je vandaag een nieuwe abonnement aanvraagt (stel je wil naar Telfort) en je geeft aan dat je je nummer wilt behouden regelt Telfort dat voor jou. Wel krijg je al veel eerder je simkaart van Telfort (zowel als je online bestelt als in een winkel - dan krijg je je sim meteen mee). Je betaalt echter pas aan Telfort vanaf 12 maart. Je Telfort sim heeft al wel een telefoonnummer (tijdelijk), en je kunt dit nummer ook al wel gebruiken, maar je betaalt dan wel de kosten buiten je bundel (die gaat immers pas in op 12 maart)

Wat ook kan:
Je zegt je Ben abonnement op per 12 maart. Je vraagt online een nieuw abonnement aan, en laat dit zsm ingaan (of je gaat naar een telecom shop en je kunt bellend de winkel uit). Je kunt dan meteen gebruik maken van je internet bundel. Je hebt op dit nieuwe abonnement wel even een ander nummer. Maar als je bij je nieuwe aanbieder aangeeft dat je op 12 maart je nummer wilt porteren kun je met het aflopen van je Ben abonnement compleet overstappen naar je nieuwe aanbieder met je eigen nummer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag van te voren even na bij de nieuwe provider van je keuze of dit mogelijk is. In algemene zin werkt het zo, maar het zou lullig zijn als je nieuwe provider geen losse nummerbehoud aanvragen in behandeling zou willen nemen.