waarom kan je een privénummer niet terugbellen ?

Ik heb soms een gemiste oproep van een privénummer, maar ik kan hem niet terugbellen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
8.9K

Het beste antwoord

Je telefoon slaat de nummers op zoals ze verzonden zijn.

Wanneer iemand je belt en de instelling zo zet dat zijn nummer niet opgeslagen wordt, dan herkent je telefoon geen nummer.
In jou toestel wordt het nummer opgeslagen als 000000000.
Dat kun je dan dus niet beantwoorden.

Het ligt aan de instelling van degene die belt.

Bv bij KPN:

Je kunt nummerweergave (herkenning) aan- en uitzetten door te bellen naar de klantenservice en dan te kiezen voor de optie 'SelfService'. Als je nummerweergave hebt geactiveerd, wordt je nummer ook zichtbaar op het beeldscherm van degene die jij belt. Dit gebeurt alleen als diegene ook nummerweergave heeft aanstaan. Om nummerweergave per gesprek te blokkeren, toets je #31# voor het nummer dat je belt. Nummerweergave is gratis. Je kunt nummerweergave ook in het buitenland gebruiken. nummerweergave is gratis, maar het aan- en uitzetten van nummerweergave is alleen mogelijk vanuit Nederland.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heeft degene die je belt zijn nummeridentificatie uitgezet; het kan ook een geheim nummer zijn, maar dat hoeft niet. Je kunt dat aan je provider vragen, ook als je vanaf een vast nummer belt. Je kunt het per gesprek uitzetten ais ge #31# voor het nummer intoetst en *31# als je het wilt aanzetten.