Wordt je mobieltje zwaarder wanneer je een sms'je krijgt? Waarom wel/niet?

Zelf denk ik dat het van je hygiëne afhangt, maar ik ben benieuwd...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Het beste antwoord

Het lijkt me onmogelijk dat je telefoon daardoor zwaarder wordt. Het enige wat veranderd is dat er maximaal 160 karakters in een bericht worden opgeslagen op je simkaart of je geheugen. Er wordt dus niet echt iets toegevoegd, de geheugenposities op je opslagmedium worden in een andere staat gebracht (bijvoorbeeld magnetisch), dit veranderd mijns inziens niets aan de massa van het object.

Gepost op: zaterdag 11-04-2009 13:45:49
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, je mobiel wordt niet zwaarder. Jouw hersenen worden toch ook niet zwaarder als jij dingen leert?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mobiel wordt niet zwaarder van een sms'je. Anders zou het wel te merken zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt van de inhoud van het SMS'je af. Zoals je wellicht weet worden die digitaal verstuurd, dus met nullen en enen. Als er veel enen in voorkomen dan wordt je mobieltje fors zwaarder. Er zijn gevallen bekend waar iemand zijn mobieltje niet meer zonder hulp kon vervoeren. Je kunt het beste aan je kennissen vragen alleen maar 'luchtige' SMS-en te sturen.
En hygiene, ja, goed schoonmaken dus, heel belangrijk....
AWM
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Kan jij ook serieuze antwoorden geven? Ik denk het niet, haha!
AWM
15 jaar geleden
Oh, op die fiets.
Maar dat doet zich ook voor als je een nummer belt, en is dus niet specifiek geldig voor SMS-en.
(Pfffffff....)
Je mobiel word lichter, want elektriciteit heeft ook gewicht, niet veel maar wel een beetje. En wanneer je een smsje krijgt, kost dat je mobiel energie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Een lege accu weegt evenveel als een volle, gekkie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ooit ergens gelezen dat je mobiel ligter word als je een sms verstuurt, omdat energie ook gewicht heeft (heel weinig, maar toch) dus dacht ik dat het waarschijnlijk ook wel zo zou zijn als je een sms krijgt...
nee hoor... Wordt een zak knikkers zwaarder als je die op een tafel legt?
Er gebeurt namelijk niets, bij het krijgen van een sms´je...
Het is alleen maar een golf van electro-magnetisme dat even door je toestel gaat... Het gaat door alle toestellen, alleen als die aan jou gericht is, accepteert hij het, maar er gebeurt niets. Er valt geen stroom uit, je spuugt er niet op (althans daar ga ik dan maar van uit), de kleur verandert niet... Ga zo maar door...

Ken je de film 11 grams? Die film gaat over dit fenomeen. Als een persoon sterft wordt hij dan 11 gram lichter. En als de ziel dan uit een lichaam verdwijnt, dan moet de ziel 11 gram wegen...

dank je...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij verschuiven er alleen wat electronen van een plek naar een andere en maakt dat dus voor het gewicht niet uit; alsof je een knikker van je linker naar je rechter broekzak verplaatst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. sms'jes zijn digitaal. Dus je geheugen raakt vol maar word niet zwaarder. XD
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet waar maakt niet s uit hoor .