Is een anti-virus voor Android apparaten noodzakelijk?

Het gaat over 'avast!' voor mijn galaxy s5
Ik vraag me af of het nodig is en/of goed is voor het apparaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe is dat niet nodig. Als je goed oplet welke permissies een app nodig heeft kan er vrij weinig gebeuren. Als je toestel geroot is is het een ander verhaal..
Ritsuka
9 jaar geleden
als je geen rare dingen op je telefoon doet (zoals porno kijken) dan lijkt het mij niet nodig

Het beste antwoord

Heb je een niet geroot toestel is het niet echt nodig. Maar voor de veiligheid zou ik het toch gebruiken. Zolang jij je apps download via de Google Play store en niet buitenom kan er vrij weinig gebeuren. Wel moet je oppassen met reclames etc. op het internet met bijv ''je telefoon heeft een virus'' daar moet je juist niet op klikken :)

Ik raad je aan : Download een antivirus, scan daarna je telefoon en verwijder het na de scan :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedank man! Greetz, akoda.