Wanneer hebben we in Nederland 5G?

De technologie is er volgens Samsung al.

9 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar het geld nog niet... 4G is nog nauwelijk nationaal uitgerold, alleen de randstad profiteert ervan...
Poet
9 jaar geleden
KPN (en dus ook Telfort) heeft al bijna landelijke 4G dekking. Vodafone is er ook niet ver meer vandaan.: http://www.4gdekking.nl/?gclid=CjwKEAjwzqKiBRCAydTZzOLi9CISJACm3irW0l8lPmOGRFESGxLgIcBZxJfU64R_Y1q7_63kdFAX5hoC9H_w_wcB
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat ik ergens las rond 2016 of 2018

Het beste antwoord

Technologie is er altijd, maar er is, zoals zo vaak, geen standaard. Verder komt er na 4G (LTE) misschien wel 4G -extra (LTE Advanced). Ligt meer voor de hand omdat het vermoedelijk met wat minder investering in apparatuur gepaard gaat. Reken nog even nergens op. 4G is nog niet eens fatsoenlijk uitgerold en er zijn nog maar weinig mensen die het (kunnen) gebruiken. óf omdat ze geen geschikt toestel hebben, óf omdat ze de noodzaak niet zien om een meerprijs te betalen.

Daarnaast vraag ik me af waar iemand het voor wil gebruiken. Een Full HD stream is 18 Mbps, dat kun je dus goed af met LTE (4G). Een app van 20 MB downloaden kost met 4G een paar seconden. Wat wil iemand in hemelsnaam met 5G (in welke vorm dan ook)? Dezelfde app zou al gedownload zijn voor je je vinger van het scherm hebt losgelaten en je zou 50 full-hd stream tegelijk kunnen bekijken. Hoe ga je dat doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is dus nog geen fatsoenlijke standaard, niet voor de techniek van Samsung en niet voor LTE-advanced. Ik gok erop dat het nog makkelijk 5 jaar kan duren voor er ergens op de wereld begonnen wordt met het uitrollen van een 5G-netwerk waar providers en fabrikanten het eens is over de te gebruiken techniek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

4G is nog niet eens overal. Ik denk dat 5G pas over 2 jaar komt of nog later. 4G is al erg snel en ik denk niet dat 5G snel gaat komen.