Hoe moet je +31 mob. nummer op de website schrijven ?

Ik wil mijn mob. nummer op de website zetten hoe moet je dan schrijven helemaal volledig dus zo +316123456 of met spatie zo +31 6 123456 of zo +31 6 1234 5678?

Want ik wil namelijk weten hoe jullie dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
306.6K

Het beste antwoord

Ten eerste zou ik alleen zo ingewikkeld doen als je serieus buitenlandse bellers verwacht. Anders gewoon 06-12345678

Anders moet je ermee rekening houden dat een buitenlandse beller de nul van je 06 nummer over moet slaan maar de Nederlandse belles niet. Daarom zie je vaak:

+ 31 (0) 612345678

Of er spaties tussen moeten daarover is geen algemeen aanvaard protocol dus kies zelf iets uit dat mooi en handig lijkt. Veel mensen denken in blokjes van 2 of 4 cijfers. Dwz dat ze zulke blokjes even onthouden als ze hun blik van je nummer naar hun telefoon verplaatsen. Dan lijkt het wel handig om blokjes van 2 of 4 te maken.

+ 31 (0) 6123 4567 8 of + 31 (0) 61 23 45 67 8

Een nadeel is dat je niet goed uit komt bij een internationaal nummer. Zo blijft er een los cijfer over aan het eind. Ook ziet het er asymetrisch en verbrokkeld uit.

Je kunt een mooier beeld krijgen met groepjes van 3. Mensen kunnen ook prima in 3 denken ook al doen ze het niet zo vaak vanzelf. Het beeld wordt netjes evenwichtig en niet te verbrokkeld:

+ 31 (0) 612 345 678

Dat is dus mijn advies!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jou antwoord was eenvoudigste om te begrijpen. Bedankt voor zo'n snelle antwoord. Je hebt gelijk nummer die groepjes van 3 is verdeeld ziet er veel mooier uit. M.v.g. Tomas

Andere antwoorden (3)

Als je je op het buitenland / de hele wereld richt, en derhalve een groot deel van je telefoonverkeer uit het buitenland verwacht, is het inderdaad handig om het volledige nummer inclusief landnummer neer te zetten, dus met +31.

Richt je je uitsluitend of in principe uitsluitend op Nederland en is je site ook in het Nederlands, dan volstaat het normale telefoonnummer, want dat is nu eenmaal gewoon makkelijker lezen / bellen als je in het zelfde land zit. Iemand (die vanuit het buitenland belt, zal dan ongetwijfeld op de hoogte zijn van het landnummer of dat makkelijk kunnen achterhalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor spaties zijn geen regels ; maximaal 3 tot 5 cijfers scheiden door een spatie, verhoogd vooral de leesbaarheid.

+31(0)6 123 456

De nul tussen haakjes doen we er eigenlijk altijd wel bij ; dat maakt meteen duidelijk wat daar is weggelaten en op die plek hoort als je zonder landnummer belt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe een telefoonnummer genoteerd moet worden is beschreven in richtlijn E.123 van de ITU.
Het telefoonnummer hoort geschreven te worden als +31 6 123 456; er hoort een spatie ná het landnummer en ná het netnummer (altijd zonder nul) — de spaties ín het abonneenummer staan er alleen voor de leesbaarheid.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Tegenwoordig wordt +31 (0) 6 als onjuist gezien.
Om een Nederlands mobiel nummer op een website te plaatsen, schrijf je eerst het landnummer +31 en vervolgens het telefoonnummer zonder de 0 aan het begin van het nummer. Bijvoorbeeld: +31 6 12345678. Het is belangrijk om duidelijk te vermelden dat het om een Nederlands mobiel nummer gaat, zodat bezoekers van de website weten dat ze het internationale landnummer moeten gebruiken. Als je op zoek bent naar een nieuw telefoonabonnement, kun je telefoonabonnementen vergelijken op websites zoals zeker.com/telefoonabonnement-vergelijken/