Waarom gaat mijn samsung s4 mini niet meer aan?

Ik heb net mijn telefoon uitgezet om dat deze was vastgelopen en op niks meer reageerde. Nu is mijn telefoon uitgegaan maar nu reageert hij op niks meer.

Ik heb de aanknop voor lange tijd ingevrukt gehouden maar toch gaat hij niet aan. Verder heb ik de batterij er uit gehaald. Ook heb ik hem aan de oplader gelegd. Hier reageert mijn telefoon ook niet op

Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
2.9K

Antwoorden (1)

Gewoon voor de zekerheid, als je de telefoon met de USB-kabel in je computer stopt, gebeurt er dan ook niets? (voor geval je lader kapot blijkt).

Anders hangt het er wel een beetje vanaf wat je kiest. Je kunt een harde reset doen, maar bent dan al je gegevens kwijt omdat je telefoon terug gaat naar de fabrieksinstellingen. Wil je liever "redden wat er te redden valt" dan is het wijsheid om naar de winkel terug te gaan of een reparatieservice in te schakelen en hen het probleem voor te leggen. Je hebt dan geen garantie dat je gegevens bewaard blijven, maar nooit geprobeerd is nooit gewonnen.

Mocht je kiezen voor de harde reset dan werkt dit als volgt:

Zet de telefoon helemaal uit.
Houd de + Volume knop en de Home knop tegelijk in, terwijl je deze inhoud, start de telefoon via de aan knop en houd die in totdat hij trilt (aan gaan) laat dan de aan knop los maar de Home knop en de + Volume knop nog altijd ingedrukt (Belangerijk!!) totdat je het android logotje ziet, nu kun je de knoppen loslaten.

Nu zie je een paar opties, Scroll met de - Volume knop naar beneden en selecteer Wipe data/factory reset en klik de aan knop om te selecteren.

Nu zie je alle maal No's om te voorkomen dat je je misschien vergist hebt, dit is niet het geval, scroll met de - Volume knop naar onder tot aan "Yes, delete all user data" en klik weer op de aan knop om te selecteren.

Hij gaat nu formatteren en resetten, dit is zo gepiept.
Als hij klaar is selecteer je met de aan knop "Reboot system now". en dan start hij opnieuw op.

Als het goed is moet hij het nu gewoon doen, als hij blijft hangen bij het "Samsung" logo, maak je dan geen zorgen, probeer dan de aan knop in te houden en start opnieuw op, het gebeurt wel eens na een recovery dat die de eerste keer niet doorlaad, maar als je hem opnieuw opstart doet hij het altijd.

Zie ook deze video vanaf 1:50, daar zie je het "live".
https://www.youtube.com/watch?v=G77QEe-0Wfw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wel heel jammer, ik vrees dat er niets anders op zit dan terug naar de winkel of een repairstore. Ik hoop dat de schade beperkt blijft. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb het systeem gereboot, maar opstarten doet hij niet. Het scherm blijft gewoon zwart en het start niet opnieuw op. als je de batterij er weer opnieuw in doet blijft hij opnieuw hangen en gaat de cyclus dus weer opnieuw door. Ik heb dit al een aantal keer geprobeert om hem opnieuw te rebooten etc. maar steeds geen startscherm totdat ik zelf de batterij er weer in en uit stop. Weet iemand wat ik moet doen?