Kun je nog mobiel bellen als je provider failliet is ?

En gebruik maken van je internetbundel. Ik zit bij Ben en heb het idee dat het daar allemaal niet zo goed gaat. Geen reactie klantenservice, website met gebreken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (1)

Op de dikgedrukte hoofdvraag: De kans dat je niet kunt bellen, smsen en data over het netwerk laten lopen is zeer klein, want de acm, het agentschap telecom en enz zullen de curator verzoeken om over de klanten alvast naar een ander netwerk te verhuizen of de diensten nog uit te laten, i.v.m. de maatschappelijk gevolgen bij een eventueel faillisement.

Overigens,meer specifiek op de toelichting: Ben zal niet zo snel failliet gaan, het is een dochteronderneming van T-mobile, wat weer een dochter van Deutsche telecom is, een hele hele grote multinational. Dus aan de hand van het feit dat j ervaringen met de klantenservice slecht zijn, kan je dat echt niet opmaken. Overigens, mocht Ben failliet gaan, dan geldt dat nog niet voor t-mobile en kunnen die mensen nog blijven enz.
Mocht er iets met T-mobile gebeuren dan zal het ministerie van economische zaken daar direct actie op ondernemen, want die provider is zo groot dat het halve plat niet kan bellen, smsen, internetten, tv kijken, maar ook niet kan pinnnen (ook mogelijk over hun verbindingen), treinen niet kunnen rijden, trams platliggen enz, ziekenhuizen onbereikbaar kunnen zijn. Dit zal de curator ook ivm met eventuele verkoop dus niet olatleggen. M.a.w. de kans dat een failliet het netwerk plat wordt gegooid is bijzonder klein.

Oftewel, maak je geen zorgen, Ben zal vermoedelijk gewoon blijven bestaan en niet failliet gaan en mocht dat gebeuren dan zal je als je klant zeker nog wat tijd krijgen mocht de boel niet overgenomen worden om over te stappen, maar de kans dat t failliet gaat lijkt me dus nogmaals vrij klein.