Hoe stop ik telemarketing!?

Ik heb een keer mee gedaan aan een enquete en daar mijn telefoon nummer ingevuld en sindsdien wordt ik elke week 5 keer gebeld. Als ik me nu aanmeld bij het bel me niet register, wordt ik dan ook door die instanties niet meer gebeld of worden omdat ik zelf m'n nummer heb gegeven zij wel toegestaan? Hoe los ik dit op ik wil het liefst geen nieuw nummer natuurlijk! voorheen werd ik echt nooit gebeld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
ItisILeClerc
9 jaar geleden
gewoon blokkeren
Ritsuka
9 jaar geleden
Gewoon aanmelden bij bel-me-niet
Door ja te zeggen op zo'n enquete, word je weer van die lijst gehaald voor die categorie, dan meld je gewoon weer opnieuw aan
Poet
9 jaar geleden
Tegenscript toepassen:http://egbg.home.xs4all.nl/tegenscript.html

Het beste antwoord

Als het bellende bedrijf aan het eind van het telefoongesprek je doorschakelt naar het 'aanmeldingsbandje' van het bel-me-niet-register word je daarna niet meer door dat bedrijf gebeld, als je je aanmeldt.

Het wordt geheel anders als je zelf het initiatief neemt om gebeld te kunnen worden, bijv. door klant te worden bij een bedrijf. Of door (heel onverstandig) je telefoonnummer achter te laten bij promotionele acties op bijv. beurzen of op straat. Want ook dan heb je zelf het initiatief genomen. In het slechtste geval word je nummer doorgeven aan 'zorgvuldig geselecteerde partners' van zo'n bedrijf.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik werd inderdaad doorverbonden met dat bel me niet bandje. Dus ik hoop dan dat 't hierbij klaar is. Maar je nummer voor zo'n prijsvraag invullen is dus niet echt 'eigen initatief' zoals op straat geven of op een beurs ofzo dan ?
Computoon
9 jaar geleden
Ja, dat is het helaas wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je niet ergens een oude mobiel die wel werkt maar die je niet meer gebruikt?
Dat nummer gebruik ik als ik een enkele keer weleens met zo'n actie mee doe. Moet je natuurlijk wel een keer kijken of je gewonnen hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de snelle antwoorden! Maar dit antwoord gaf toch t duidelijkste beeld.
Thanksss

Andere antwoorden (2)

Opnemen en zeggen dat je niet meer geïnteresseerd bent en niet meer gebeld wil worden. Heeft bij mij gewerkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zo net opgenomen en dat inderdaad gezegd alleen vraag ik me nu af of mijn nummer niet ook al naar 100 andere bedrijven is doorgeven. Of kan dat niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt eraan of je daarmee hebt ingestemd. Hoewel een enquête meestal over een bedrijf gaat. Maar als jij meerdere hebt ingevuld of in de enquête kwamen meerdere bedrijven aanbod, dan is de kans groot dat ook zij je nummer hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee ik weet zeker dat ik mn nummer maar één keer heb opgegeven dus dan zal t wel meevallen en anders meld ik me bij dat aantal bedrijven wel telefonisch af als ze me bellen.
Wanneer ze weer bellen moet je vragen of ze je in het recht van verzet zetten. Dat zijn ze verplicht. Je telefoonnummer wordt dan uit het systeem gezet. Je krijgt dan een aantal vragen, van degene die je belt, waar je op moet antwoorden , niet via een omleiding. Na het gesprek zit je in het recht van verzet van het bedrijf die de opdracht gaf om jou te bellen. Ze mogen dan niet meer bellen, dan is het zelfs strafbaar.