Hoe reset ik Samsung ace van buiten af?

Hoe kan ik mijn Samsung ace resetten. Wil telefoon aan mijn dochter geven maar weet mijn wachtwoord om hem van binnen uit te resetten niet meer. Hoe doe ik dat vanaf buiten.

gr manon

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Als je met van buiten af bedoelt zonder de telefoon aan te raken, dan kan dat mits de Google Device Manager mogelijkheden aanstaan op je ace. Google even naar Google Device Manager en log in met je gmailaccount (die aan je telefoon is gekoppeld). Vervolgens kun je de telefoon lokaliseren en van afstand wissen. Als je die mogelijkheid niet hebt aangezet, kan je niet van afstand wissen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg er voor dat de telefoon uit staat. Druk dan de volumeknop "omlaag" en de aan/uit-knop tegelijk in. Je komt nu in de zogenaamde bootloader. Blader met de volumeknop net zo lang naar boven of beneden tot je de optie "Recovery mode" ziet. Druk dan op de aan/uit-knop. Blader wederom met de volumeknop naar de optie "wipe data/factory reset". Bevestig dat je de factory reset wil uitvoeren. De telefoon wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Alle instellingen, opties, wijzigingen, downloads, foto's en dergelijke worden tijdens dat proces gewist. Je dochter kan dan met een schone lei beginnen.

Noot: Het recoveryscherm dat je ziet, kan iets afwijken van de afbeelding hieronder. De opties zouden hetzelfde moeten zijn.