Is het mogelijk om een mobiele telefoon te volgen en te traceren op Google Earth bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
6.2K

Het beste antwoord

Ja. Indien je een Google account hebt en je beschikt over een mobiele telefoon voorzien van GPS en internet dan kun je met een applicatie van Google te volgen zijn. Wel moeten mensen zich als "vrienden" bij je aanmelden en je moet je gegevens (tel nr) delen. Zolang je met je account bent aangemeld kan men je volgen.

Verder is er nog een site waarmee dit mogelijk is. Deze heet "trackr". De werking is ongeveer hetzelfde.

Of het wenselijk is (gezien je privacy) en wat de meerwaarde ervan is; dat is weer een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een gsm maakt elke 2 seconden contact met een mast in de buurt. Daardoor ben je theoretisch gezien op te sporen.

In geval van misdrijven end maakt men daar ook gebruik van

Maar het zou wel erg "druk" worden op Google Earth, door iedereen die even wil weten waar bijv. zijn partner echt is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen dat er zelfs al applicaties zijn die hier gebruik van maken, onder het motto "kijk waar je vrienden zijn". De andere kant van dit verhaal is dat het wel een inbreuk maakt op je privacy, dus dit kan gevoelig liggen. Maar het is inderdaad mogelijk.

De manier is eigenlijk dezelfde als het GPS systeem dat gebruik maakt van een 30tal sattelieten, dat in jou verhaal hetzelfde als de zendmasten zijn. De locaties van deze masten zijn bekend. De afstand van jou mobiel tot de mast is ook te berekenen. In de regel zou je dus eigenlijk "verbinding" moeten hebben met 3 zendmasten voor een goede bepaling, dit is dan een simpel rekensommetje.

* Hier een afbeelding ter verduidelijking;
http://www.hopf-time.com/images/auswertung_gps.jpg