Vervalt de garantie van mijn Samsung als ik de batterij vervang?

De batterij zit gewoon achter een klepje, maar behoudt ik de garantie als ik een batterij via het internet koop, of moet ik echt een originele Samsung batterij aanschaffen om de garantie te behouden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Het vervangen van een accu mag je zelf doen; deze zit op een plaats waar je zonder gereedschap bij kunt. Als je je garantie wil behouden moet je wel originele onderdelen gebruiken. Dus als je de accu wil vervangen moet je een nieuwe accu van Samsung (en het juiste type) plaatsen.

Samsung stelt in de garantievoorwaarden dat de garantie vervalt als aantoonbaar is dat er onjuiste of vervalste onderdelen zijn gebruikt. Dus als je aanspraak wil maken op garantie en je hebt een goedkope namaak batterij gebruikt (ook terug te lezen in de logfiles op je telefoon) dan kan je aanspraak op garantie vervallen.