wat is een goeden telefoon voor navigatie?

Binnenkort wil ik een nieuw telefoon gaan halen, de pre is echter dat de navigatie goed moet zijn.
Had een samsung s2 navigatie waardeloos geen bereik wegvallen dit gebeurt wel met meer telefoons.
heb er rond de 250 euro voor beschikbaar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb ook een samsung galaxy s2 en bij mij werkt het prima, wat was er mis bij die van jou dan?
Powergen
9 jaar geleden
Koop dan voor die 250 euro een navigatiesysteem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@mistermonkey last van wegvallen in de auto. @powergen heb een nieuwe navigatie en telefoon nodig wil alles in 1.

Het beste antwoord

Gezien je beperkte budget, ben je misschien een "chinaphone" aan het overwegen. Het eerste waar je op moet letten als je goed wil kunnen navigeren, is de zogenaamde soc (system-on-a-chip). Eenvoudig gezegd is dat de processor met wat zaken eromheen waaronder de gps-ontvanger. Soc's van MediaTeK (MTK) staan er om bekend een slechte gps-ontvanger te hebben. Voornamelijk chinaphones hebben MTK-soc's.

Zie de bron voor een overzicht van smartphones van onder de 260 euro, die geen MTK-soc hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een windows 8 phone. Die hebben offline navigatie dus geen probleem met internet. Nokia X bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook Google Maps heeft offline navigatie.
Elke Android telefoon die Google Maps aan kan, kan ook werken als offline navigatie apparaat. Je kunt met Google Maps namelijk de kaarten downloaden. Je hoeft dan niet eens alles in een keer te downloaden, maar je kunt gewoon die delen ophalen die je nodig hebt.

Het zou fijn zijn als Google toestaat om grotere delen te downloaden, want dat is nog een beetje omslachtig.