Kan ik mijn Ericsson A1018s gsm simlockvrij maken?

Ik heb hier een Ericsson A1018s GSM (van voor de tijd dat het Sony Ericsson werd). Echter zit er een simlock van Ben. Deze wil ik graag verwijderen zodat ik mijn AH mobiel simkaart erin kan gebruiken. Is het mogelijk om dit te laten doen via Ben of kan ik er beter mee langs een telefoonwinkel gaan?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
7.2K

Het beste antwoord

In theorie kun je dit via Ben doen. Het oude Ben dat dit toestel heeft uitgegeven is destijds gekocht door T-Mobile en van de markt gehaald. Het nieuwe Ben is een MVNO (mobile virtual network operator) die onder T-Mobile draait, maar eigenlijk een compleet nieuw bedrijf is. Mocht het dus niet onder het nieuwe Ben lukken, moet je eigenlijk even contact zoeken met T-Mobile.

Vroeger stond er een termijn van één of twee jaar voor als je de simlock gratis wilde laten verwijderen. Dat zal dus geen probleem zijn. De vraag is alleen even 'waar' je moet zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou adviseren om vandaag naar de markt te gaan. Daar staan (althans hier in Utrecht en omgeving) diverse kraampjes waar se telefoon reparatie en accessoires aanbieden. Deze kunnen ook je Ericsson simlockvrij maken. Ook op beuren (Beverwijk. Utrecht) kun je terecht. Doorgaans vragen ze hiervoor €15,00 maar met een beetje 'handelen' doen ze het ook voor een tientje.

Je kan ook naar de telefoonwinkel stappen of via BEN de unlockcode aanvragen. Dit zijn ze verplicht om te geven als je mobiel ouder dan een jaar is. Hierbij heb je het Imeinummer nodig welke zich in het batterijcompartiment bevind. Dit kan wel eens een dikke week duren voordat je de code hebt. Succes