Is er een manier om ontvangst van een mobiele telefoon te versterken?

Onlangs ben ik verhuist en heb sindsdien geen tot heel weinig ontvangst in mijn huis. Ik zit bij T-Mobile. De klantenservice vertelden mij dat ik een slecht bereik omdat ik te dicht bij het spoor woon en dat kan wel kloppen. Plus hebben huizen met veel beton ook een slecht effect op het bereik.
Wat dat betreft ben ik dus nog tot oktober 2010 de pineut, want dan loopt mijn contract pas af bij T-Mobile.

Maar is er een manier om toch nog een beter ontvangst te krijgen met een mobiele telefoon? Zijn er handige tooltjes voor? Of signaalversterker? Of een rare trechter-constructie die alle signalen naar een plek toesturen (ik verzin maar wat, want ik ben ten einde raad).

Groetjes,
Tachyon

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
2.7K

Antwoorden (7)

Als je de mogenlijkheid hebt, t mobile lozen. hun dekking is vrij karig buiten de randstad. kpn en vodaphone scoren beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat gaat niet lukken. Ik zit nog tot oktober 2010 met hun opgescheept. En om het nog eens erger te maken, ik heb ook steeds problemen met mijn mobiel dus mijn geduld was al lang op.
Tenzij je een manier weet om toch nog onder het contract uit te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is je telefoon simlock vrij? anders kan je een sim only abb. erbij nemen van bijv. telfort. 10 eu per maand voor 300 min. en meld je alvast je contact bij TM af. kan je iig weer bellen
er is GSM signaal versterker

Toegevoegd na 1 minuut:
T-Mobile gaat een test doen met een zogenaamde smart repeater. Deze versterkt het GSM signaal binnenshuis.

\
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrij oud nieuws... 2008, zijn er al resultaten?
Je kunt ook dichter bij de telefoonmast gaan staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn op internet ook leuke filmpjes te vinden over hoe je met een blikje zelf een versterker kunt knutselen voor je bieltje, het schijnt echt te werken! Zoek er eens naar op youtube.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het mobieltje tegen je voorhoofd te houden zou je misschien je ontvangst versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze zijn tegenwoordig wel te koop maar ik zou t-mobile eens bellen omdat de door hun aangeboden dienst niet meer naar behoren geleverd wordt en t-mobile dus voor een oplossing moet zorgen misschien verstrekken zij wel een versterker voor bij jou thuis