Mijn telefoonprovider verdient sinds kort minder aan mij omdat ik nu naast vaste ook mobiele nummers gratis bel. Hoe wordt dit verlies gecompenseerd?
Eerst kon ik met mijn abonnement alleen vaste nummers in Nederland en in het buitenland gratis bellen. Ik bel wel eens naar België en Duitsland , maar veel vaker naar Nederlandse mobiele nummers wat wel eens zorgde voor hoge rekeningen.
Bellen naar het buitenland kost nu ineens wel geld, maar bellen naar mobiel dus niet meer, waarmee ik behoorlijk wat geld bespaar. Maar ja, die provider heeft dan dus minder inkomsten. Hoe lossen ze dit op?
Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb trouwens ook internet en televisie van dezelfde provider.
Dan kan de winstmarge per abonnee verkleind zijn, maar de uiteindelijke winst over alle abonnees samen vergroot.
Klinkt namelijk best gunstig en goedkoop.
Toch vraag ik me dus af of ze nu extra inkomsten hebben uit andere zaken.
En ja, dit zouden ze niet doen als er geen kans was dat je anders zou overstappen.
Zover ik weet kun je bij Telfort ook gratis naar vast en mobiel bellen. Ik overwoog al eens over te stappen vanwege fikse telefoonrekeningen. Maar nu ik bij Ziggo sinds 1 april ook gratis naar mobiel bel is dit niet niet meer nodig. Het zorgt er dus ook voor dat ze vaste klanten houden. Wel probeerden ze me nog telefonisch betaalde tv-kanalen aan te smeren. Dit wilde ik niet omdat ik vrij weinig tv kijk en meer dan genoeg heb aan het standaard pakket. Ook daarmee verdienen ze dus niet extra aan mij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.