Kan een radio in een telefoon zomaar stuk gaan?

Ik heb een wolfgang at-as40se, en mijn FM-radio heeft het ineens zomaar begeven.. De radio app is van wolfgang zelf dus is niet zómaar een app. Als ik in de radio-app een FM-zender zoek, geeft hij aan: ''Kan geen bruikbare frequentie vinden''. En nu kan ik dus mijn radio niet meer gebruiken.

Ik weet dat oortjes altijd de 'antenne' zijn dus heb ik het met verschillende oortjes geprobeerd, die oortjes doen het wel op een andere telefoon.

Weet iemand wat hierbij het probleem kan zijn, of hoe ik dit kan oplossen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Wat ik wel constateerde is dat de FM radio een standaard hoofdtelefoon niet herkent. Een headset waar ook een microfoon op zit wordt wel herkent."
http://ramonsgadgets.com/artikels/wolfgang-at-as40se-e119-vs-at-as45ips-e229/

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Het hoeft echter niet aan de chip op de printplaat te liggen, maar het kan ook zijn dat jouw 3,5mm audioconnector stuk is. Of gewoon vuil. Het kan zelfs zijn dat de app simpelweg een bug heeft. Omdat herinstallatie van de app alleen vrijwel onmogelijk is, kun je een algehele reset van het toestel uitvoeren waarbij het toestel al je data verwijderd en het toestel zichzelf softwaretechnisch in nieuwstaat probeert te brengen. Dit noemen we het herstellen naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je via het instellingenmenu.

Let op, het is dus wel belangrijk om eerst al je persoonlijke data eraf te halen. Houdt er ook rekening mee dat data van spelletjes enzo worden gewist. Goed back-uppen van die data is helaas vrijwel onmogelijk op dit moment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, Alles wat bestaat of gemaakt is gaat vroeg of laat een keer kapot. Als het in de garantie is kan je fabrieksgarantie claimen. Met je aanloopbon naar de winkel of opsturen naar het service adres.