Ik heb een nieuwe telefoon waarop ik mijn huidige simkaart een maand wil gebruiken, wat blijft er dan behouden?

Mijn nieuwe telefoon is een iphone, mijn vorige ook, ik weet niet of dat iets te maken heeft met het behoudt van de dingen die op de sim staan? Ik ben benieuwd wat er qua foto's berichten en apps overblijft. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 33 minuten:
En whatsappberichten? Dit is natuurlijk een app, dus blijven deze berichten behouden of gaan ze verloren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Foto's en al die andere dingen. Die blijven keurig in het telefoongeheugen. Geen zorgen dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een iPhone bewaard vrijwel niets op simkaart. Foto's, contacten, etc staan op je telefoon of in de iCloud.

Beste wat je kunt doen is je oude iPhone aan je pc hangen en in iTunes een reservekopie (incl. wachtwoorden) maken. In whats-app kun je een backup van je gesprekken maken ( in de instellingen van whats-app zelf: Instellingen - Chatinstellingen - Reservekopie).

Daarna je simkaart in je nieuwe iPhone, deze aan iTunes koppelen en daarna activeren met de reservekopie van je oude iPhone. Worden al je gegevens van de andere telefoon en de apps etc overgezet naar je nieuwe iPhone. Als je je daarna aanmeld met je Apple-account kun je ook meteen bij je gegevens in de iCloud. Tot slot kun je in whats-app daarna weer je reservekopie ophalen zodat je je gesprekken weer terug hebt.

Succes!