Is mijn iphone 4 gehacked?

Vorige zondag heb ik de voorkant van mijn scherm laten vervangen want er zat een barst in. Toen ik mijn Iphone terug kreeg kon ik niet mijn simkaart ontgrendelen, ik tikte zoals gewoonlijk mijn code in maar hij bleef laden. Toen heb ik mijn simkaart erop nieuw in gedaan toen was het opgelost.

Sinds zondag heb ik telkens als ik mijn Iphone gebruik dat hij uit het niets zichzelf gaat besturen, allerlei apps worden aangeklikt dingen getypt en op whatsapp worden er automatisch contacten naar random mensen gedeeld. Ik ontgrendel me mobiel maar snel om meer ellende te voorkomen..

Is mijn Iphone gehacked? Of is mijn Iphone verkeerd gerepareerd?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Mvg,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat het ook is het is niet goed . Iphone terug zetten naar fabrieksinstellingen en via cloud of itunes reservekopie van voor de reparatie terugzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar heb je het scherm laten repareren? Bij een erkende telefoon winkel of bij handige Sjakie/Ali op de markt?
Ik zou sowieso terug gaan naar de reparateur met dit verhaal. Succes!

Het beste antwoord

Zo te lezen is je nieuwe scherm niet goed aangesloten. Mogelijk is het kabeltje waarmee het scherm aan het moederbord zit beschadigd en maakt kortsluiting. Ook kan het zijn dat je scherm ergens tegen aandrukt. Hierdoor krijgt het moederbord opdrachten binnen van het scherm die jij niet geeft.

Probeer als eerste eens een harde reset van je iPhone (aan/uit knop en de homeknop tegelijk indrukken en ongeveer 10 seconde vasthouden tot je iPhone uitgaat). Hierdoor wordt de iPhone helemaal gereset (wees gerust, alleen de hardware - je apps en data blijven gewoon staan).

Heb je via Apple een reparatie laten uitvoeren (of weet je zeker dat er een Apple-scherm van het juiste type is gebruikt)? Anders zou het ook nog kunnen dat het scherm namaak is en niet goed is.

De kans dat je iPhone gehackt is is uitermate klein; het kan wel maar dan moet de reparateur een jailbreak op je telefoon hebben geplaatst. Als je zeker wil zijn dat je hier niet mee te maken hebt kun je je iPhone in iTunes herstellen en een back-up van voor de reparatie terug plaatsen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je bij een goede reparateur bent geweest heb je garantie gekregen op de reparatie. Als die harde reset niet werkt ga dan terug.

Overigens is dat lange laden na de reparatie heel gewoon. Als een iPhone uit elkaar is geweest gaat die bij opnieuw aanzetten eerst al zijn data controleren, en gegevens ophalen. Dat duurt altijd even.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik ben bij een goede reperateur geweest en ga zeker terug!