Waarom hoor ik een echo als ik muziek op mijn iphone beluister?

Elke keer als ik via mijn oortjes naar muziek wil luisteren hoor ik een heel irritante echo. Kan ik dat instellen of is mijn koptelefoon aansluiting gewoon kapot?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Misschien zijn je oortjes kapot? Of de audio jack.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is typisch het effect dat je krijgt als het rechter signaal uit fase word opgeteld bij het signaal van het linkerkanaal. Ik heb het zelf ook gehad bij mijn iPhone 3. In veel muziek wordt gebruik gemaakt van stereo galm, dit is in veel gevallen het restsignaal wat je overhoudt na uitfasering, onder andere.
Het zou erop neem komen dat de jack-output mechanisch defect is, in het minst erge geval heeft de output wat vuil verzameld in de loop der tijd waardoor de jack niet contact maakt zoals het bedoeld is.
Er zijn diverse manieren om je iPhone-jack schoon te maken. Zie de link hieronder. Wees wel voorzichtig uiteraard, je kunt met wat onvoorzichtigheid schade veroorzaken waardoor je nóg verder van huis bent.
Ik hoop dat het hiermee is verholpen.