Hoe kan je foto's van je oude simkaart naar je nieuwe simkaart overzetten?

Ik heb een aantal vragen over mijn simkaart (en sim-only-abonnement).

Ik zit er aan te denken om een nieuwe telefoon te kopen, met een sim-only-abonnement van Simpel. Als ik het goed begrijp krijg ik dan uiteraard een nieuwe simkaart. Mijn vraag is dan, zoals hierboven al staat, kan je foto's van je oude simkaart op je nieuwe simkaart overzetten? Zo ja, hoe?
En kan dit ook bij sd-kaarten (dus van sd-kaart naar sd-kaart)?

Ook heb ik de volgende vraag:
Kan je naast het sim-only-abonnement ook (voor het geval dat) nog gewoon beltegoed op je simkaart zetten? Dus bijvoorbeeld 10 euro, in het geval dat je de belminuten in je abonnement hebt opgemaakt, maar dat je voor een noodzakelijk iets moet bellen?

En tenslotte mijn laatste vraag:
Als je een sim-only-abonnement hebt met 50 belminuten en 1000 MB + onbeperkt sms, betekent dat dan ook dat je in het buitenland gewoon kunt internetten?

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
27.3K

Het beste antwoord

Op een sim-kaart kunnen geen foto's gezet worden, de sim bevat naast de benodigde informatie voor jouw abonnement alleen ruimte voor jouw contacten en soms wat sms-berichten.
Foto's kun je wel overzetten als de telefoons beschikken over een apart sd-geheugenkaartje, die hebben wel genoeg geheugenruimte.

Toegevoegd na 14 minuten:
Als de telefoons hetzelfde model sd-kaart ondersteunen dan kun je de oude kaart in de nieuwe telefoon steken, dan heb je alle foto's op de kaart direct op je nieuwe telefoon beschikbaar.
Met een sim-only abonnement kun je niet apart beltegoed kopen, bij overschrijding van jouw bundel wordt gewoon meer geld in die maand afgeschreven. Die belminuten zijn wel iets duurder
dan de minuten binnen de bundel.
Vooral gebruik in het buitenland valt buiten de gewone bundel, dat wordt dus apart tegen hogere tarieven berekend. Sommige aanbieders hebben speciale buitenlandbundels die je apart bij kunt kopen zodat de kosten binnen de perken blijven.
Als je zondermeer met jouw Nederlandse abonnement in het buitenland gaat bellen en internetten dan gaat het heel snel duur worden, je krijgt dan aan het eind van de maand een hoge rekening. Dat is ook de reden dat je in het buitenland dataroaming uit moet zetten, internetten zonder gebruik van buitenlandbundel is duur!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Kan je me ook eventueel vertellen dat als je in het buitenland bent en wilt internetten terwijl het verbruik buiten de bundel is, je dan gewoon op internet kan zitten zonder dat je daarvoor bij een netwerk ingelogd hoeft te zijn? (geen Wi-Fi) Dus dat de kosten via je provider gaan? Of is dat iets met 3G of 4G wat per se vast in een abonnement moet zitten? (ik heb daar zelf niet echt verstand van) Voorbeeld:
Ik heb een sim-only-abonnement bij Simpel met 90 belminuten en 1000 MB + onbeperkt sms, ik ga op vakantie naar Duitsland, ik zit in een vrij rustig afgelegen dorp (tegen het bos aan) en ik wil op internet op mijn smartphone. Kan ik het dan gewoon aanzetten of kan het alleen dat ik per se verbonden moet zijn met een netwerk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Europa kost internetten € 0,54 per MB, dat is dus heel duur als je niet op een Wi-Fi netwerk zit. Op jouw data bundel in Nederland betaal je € 5 per 1000 MB, dat is honderd maal goedkoper. Bovendien gaan buitenlandse MB's niet van jouw 1000 MB-bundel af.
Voor bellen kun je een aparte buitenland bundel inschakelen, anders betaal je ook extra. Kijk op de Simpel site voor de buitenlandse tarieven. Ik leed daar overigens niets over internet bundels in het buitenland, bel voor de zekerheid met de klantenservice. Als je in het buitenland dataroaming aan laat staan dan zullen diverse apps op jouw telefoon regelmatig contact zoeken via 3G zodat je snel tientallen euro's kwijt kunt zijn die aan het eind van de maand op jouw rekening bovenop jouw bundel geteld worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Simpel met het sim-only-abonnement betaal je voor 50 belminuten (ik had in de eerdere reactie per ongeluk 90 getypt) €2,50 en voor 1000 MB + onbeperkt sms €10,00. Samen dus uiteraard €12,50. Mijn excuses als ik het niet goed begrijp, maar zou u mij de functie van dataroaming kunnen vertellen? Ik heb niet zozeer veel verstand van dat soort termen omtrent smartphones, als ik eerlijk moet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dataroaming is het gebruik van dataverkeer in het buitenland, dat kun je uitzetten en toch bellen en SMS gebruiken.