Waarom doet mijn micro SD het niet meer?

Ik heb een samsung galaxy ace II met een 8gb micro SD kaart, maar van het een op het andere moment werkt hij niet meer. Dan krijg ik een meldig over een blanco SD kaart ofzo en als ik daar op klik krijg ik iets over SD kaart formateren. Dan klik ik op annuleren wabt anders zijn al mijn bestanden weg en vervolgens blijft het gewoon staan... Ik kan dus nu ook niet meer de bestanden op mijn SD kaart openen of gebruiken... Iemand een idee wat er mis is en wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Hij is niet goed geformateerd, in windows ga je naar je sd, rechtermuisknop, klik op formatteer en selecteer FAT, op je mobiel kies je gewoon voor formatteren.

Zoals je tel al zei, gaan al je gegevens eraf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt erop dat het geheugen corrupt is geraakt. Dat gebeurt zo nu en dan en is altijd lastig. Er valt een hoop te winnen, maar het gaat je zeker tijd kosten.

Ten eerste, laat jouw PC de boel gewoon formatteren. Formatteren is niet heel veel meer dan dat er aan het begin van het geheugen een bestandje wordt aangemaakt die aangeeft hoe het geheugen moet worden ingedeeld en welke bestanden erin staan (niks dus).

Deze stap is nodig om jouw kaart herkend te krijgen onder Windows. Het kan ook anders, maar dan ga ik het je veel lastiger maken.

Download nu software zoals Recuva (onderstaand). Na installeren laat je deze naar jouw bestanden zoeken. Alle bruikbare bestanden worden nu aan jouw kaart toegevoegd.

En dan nu waarom het je tijd gaat kosten. Recuva weet wel welk type bestanden het zijn, maar door de corrupte kaart weet Recuva niet te achterhalen hoe ze heten en in welke mappen ze staan etc. Bestanden krijgen dus wel de juiste extensie, maar verder gewoon een bestandsnummer. Je moet daarna zelf uitzoeken wat je wenst te behouden en wat niet.

Voor je de kaart weer gaat gebruiken, zou ik de kaart even flink aan het werk zetten. Knal er een film op, speel hem een paar keer af etc. Dan wordt het kaartje even flink heet. Blijft het werken, weet je dat de kans op herhaling klein is. In het andere geval zou ik een ander kaartje kopen. Kijk eventueel nog even of je garantie hebt. Veel fabrikanten geven levenslange garantie.