Een mobiele telefoon simlock vrij maken, kan dat?

Zijn alle mobiele telefoons met een simlock, simlock vrij te maken, is het legaal en zou iemand dat ook zelf kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Ja, als de telefoon ouder dan 1 jaar is, moet de provider je de code geven om de telefoon simlock vrij te maken. Je moet dit wel aanvragen, dan krijg je binnen 2 weken de instructies opgestuurd. Heel simpel en niemand hoeft je telefoon open te maken om het simlock te verwijderen (geen hardware problemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor dat kan gerust. Een beetje telefoonwinkel kan dit gerust voor je doen. En is helemaal niet illegaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet ook niet wat voor provider je hebt, op sommige sites staat gewoon uitleg over het hoe en wat, bijv. vodafone heeft dat geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De provider doet er niet toe en het is ook niet mijn bedoeling om het te doen, maar ik vroeg me gewoon af of het mogelijk is om het zelf te doen en of dat legaal is.
Ja hoor dat kan.

http://www.startdownloaden.nl/articles/23/1/GSM-simlock-verwijderen/Pagina1.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem : ga naar een telefoon winkel met een werkplaats erbij of op een zwarte markt . Kosten tussen 10 en 15 euro .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet lullig bedoeld, maar de vraag was of het legaal is en of ik het zelf kan doen. Ik snap ook wel dat ik naar een telefoonwinkel kan gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb ik het iets verkeerd geschreven maar ik bedoelde met geen probleem dat het ook legaal is .
En je kan het niet zelf doen omdat het met een speciaal progamma gaat en apperatuur Tenzij jij dat eerst allemaal wilt aanschaffen .