Hoe kan ik apps overzetten naar een nieuwe telefoon?

Sinds gisteren heb ik een nieuwe (android) telefoon (Sony Xperia Z). Nu heb ik begrepen dat je via je Google account alle apps die je hebt gedownload terug kan vinden in de Playstore. Maar toch heb ik apps die niet meer in de Playstore zitten. Is er een manier om ook die apps over te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
30.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je een google+ account dan kan je je spellen overzetten naar je nieuwe telefoon

Antwoorden (2)

Als je je oude telefoon en de betreffende apps nog hebt, dan kan dat :) Op je sd kaart of telefoongeheugen staan dan apk bestanden, die kan je dan op je nieuwe telefoon openen en installeren. Apk bestanden kan je van veel apps ook op intetnet vinden.

Hoop dat dit je verder helpt :)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt me wel iets verder gebracht, maar ik kan nergens een .apk bestand vinden. Heb de app ook direct vanaf de playstore gedownload namelijk.
imruben
10 jaar geleden
Apk bestanden zijn alleen buiten de playstore te vinden. Voorbeeld: voor de facebook app zou kan je bijv. hierop (https://www.google.nl/search?q=facebook+apk+file&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&channel=fflb&gfe_rd=cr&ei=y7wPU92UB-qy0AXDxYCACw) kunnen zoeken.
Dan het bestand op je telefoon zetten en installeren. Let op voor sommige apps:
Betaalde apps in de playstore zijn als apk bestand gratis te downloaden, je betaalt dus niet voor de app terwijl dit wel officieel moet, dan ben je dus illegaal bezig.
Ga naar google en typ in: 'google play'. klik dan op de 1e link, en rechts van boven op je scherm staat: 'Inloggen', klik daarop en log in op je google account dat op je gsm staat. (als je niet weet welk account dat is, ga naar instellingen > accounts > google) Als je daarop ingelogd bent, klik dan links vanboven op je scherm op 'Apps' en klik dan op 'Mijn apps'. dan zie je al je gedownloade apps die op je gsm stonden. klik dan op de app die je wil installeren, en klik dan op 'Installeren' (het kan ook zijn dat er staat 'Geinstalleerd') en dan kan je kiezen op welke gsm je het wilt installeren. Kies de gsm waar je het op wilt installeren, klik op installeren, en het gaat vanzelf downloaden :) Zet wel je Wi-Fi aan... Veel succes ;)